Waarom Camino?

30-12-2019

Een Camino stond al lang op mijn to do lijstje. Het leek me heerlijk om te wandelen in alle vrijheid, genietend van de omgevingen die je zomaar en voor niets aangeboden worden. Ondertussen ben je in beweging en leer je meer over een land en zijn cultuur. Een low budget manier van reizen, waar men veel voldoening van terug zou krijgen. Ik vond het ook fijn wetende dat ik enkel de gele pijlen in het oog moest houden of de schelpen en  zo niet kon verdwalen. Het liefst wilde ik deze eerste wandelreis alleen afleggen, omdat ik dan mijn eigen tempo kan bepalen en nog meer op mezelf afgewezen ben, met als doel dit mijn persoonlijke camino te maken. Onderweg kom je mensen tegen van verschillende nationaliteiten, zonder verplichtingen maar met veel verhalen.

Achteraf bleek dat ik gelijk had, nog nooit heeft een reis me zoveel persoonlijke voldoening gegeven en wist ik.... ik wil nog. 

Ondertussen heb ik al een tweede camino in Portugal afgelegd en kleine stukjes in het Noorden van Spanje en op de binnenlandse Portugese route. Mijn volgende camino is de Primitivo of de Norte, ik ben er nog niet uit. Maar als ik hem de mijne heb gemaakt zal ik hem graag met jullie delen.

Buen Camino!

Wandelen brengt rust

Alle rechten voorbehouden 2019
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin